IJsland verwarmt

Foto: Seraf van der Putten

Draven

Dwars door een onbeteugeld land
draaf ik met harige paarden
tegen smakeloos gaas en draad
-maaksel van mensenhand-
terwijl alleen de regenboog
als leidsel te verdragen valt

Zonlicht hakt helften
splijt de bosloze glooiing
het ros trapt het schemerige
oord kansloos kaal
waar groei toch al moeizaam gaat

Onder noordse luchten
zuchten de slapenden
een winter lang
de voorzomerse schilder
penseelt het ontwaken

Accenten barsten uit de helling
waarop ondergroei
lenig naar boven sluipt
met de paarden snel ik in galop
regelrecht de duistere hemel in.

**********************************************************************************************************************************************

1 reactie

Opgeslagen onder cultuur, fotografie, gedichten, natuur, poëzie, uncategorized

Een Reactie op “IJsland verwarmt

  1. Kees, ik geniet elke keer weer van je verzen.
    Doe me een plezier en stuur me je e-mailadres, graag via http://www.vlinderskieken.nl link: Contact
    Ik hoor van je!

Geef een reactie

