Ze hebben…

 

Foto: Sieb / Zwolle.

33 zwanen

 
Ze hebben

het raam gebroken
en mijn naam gestolen

naamloos en onbekend
trek ik doelloos het zwarte water op
waar de uren dagen duren
en de schemering even
hardnekkig is als poolijs

de lentewarmte slechts
mijn bleke huid maar niet
het verlaten huis verwarmt

de lege nachten vul ik met
poëzie over gebroken
Delfts blauw

en over drie-en-dertig zwanen
die mijn boot trekken door
het holst van de dag.

******************************************************************************************************************************************

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder cultuur, fotografie, gedichten, kunst, natuur, poëzie, uncategorized

Geef een reactie

