Waterjuweel

waterdiamantFoto: Paul Vandebroek (België).

Waterjuweel

In staalharde kasten
en onkreukbare kluizen
slaapt de glitter van de decadentie
pronkjuwelen van de liefdelozen
gekocht met bloedgeld
vaak in angst gedragen

luchtkastelen zonder bewoners
de glans wordt in muren gemetseld
– de leren huid van praalzieke patiënten –

de regen doet wat hij altijd al deed
vallen, eindeloos vormloos vallen
de druppels ankeren aan de aarde
in briljante vormen
met de tinten van regenlaarsjes

ik raap ze bijeen met sobere gebaren
bewaar ze samen met de tijd
in een gebarsten fles
de jaren maken mij een waterdrager.

********************************************************************************************************************************************

3 reacties

Opgeslagen onder cultuur, fotografie, gedichten, kunst, natuur, uncategorized

3 Reacties op “Waterjuweel

  1. Vandebroek wendy

    Mooi gedicht! Het geeft kriebels om het schrijven te hervatten… Zeker met mijn vader Paul Vandebroek als natuurfotograaf!
    Misschien kunnen de inspiratie van vader en dochter tot een mooie samenwerking leiden? Dit dankzij uw schrijftalent en prima keuze voor foto’s. 🙂
    Vriendelijke groeten,
    Wendy Vandebroek

  2. Vandebroek Wendy

    Beste Kees, om mijn vader binnenkort echt eens te willen verassen met zijn verjaardag, vroeg ik me af of u mij een dichtbundel zou kunnen toezenden? Daar zou hij echt wel ontzettend blij mee zijn!!!
    Met vriendelijke groeten,
    Wendy Vandebroek (dochter van Paul)

    • Beste Wendy,

      Er zijn twee bundels van mijn hand verschenen.
      Zelf heb ik thuis nog maar één exemplaar voor eigen gebruik.
      De eerste bundel ‘Paleisgeluiden’is uitverkocht en er komt waarschijnlijk geen tweede druk.
      De tweede bundel ‘Woestijnwoorden’ kan nog via de boekhandel worden besteld.
      Op deze pagina vind je de gegevens: http://www.gedichten.nl/biografie/Kees+Keizer
      Veel succes ermee en groet je vader hartelijk!

      Met groet, gedachten en een glimlach,
      Kees Keizer
      ‘Waar licht het landschap raakt’

Geef een reactie

