Dingen hebben hun geheim

P1090968-kk-npEigen foto.

Dingen hebben hun geheim

Tussen de morgen en de avond
dwingt het rietland mij naar vurige oorden
daar geraak ik op bospleinen
waar op binnenplaatsen van dakloze vertrekken
kleurig bluswater zich schuilhoudt

daar wacht ik op de oordelen
die vonnissen met zich meeslepen
en als bliksemschichten inslaan
daarbij de vlammenzee verder mijn land opsturend

ik wenk het vocht dat doven kan
het beweegt nauwelijks
blijft verankerd aan de onzichtbare bodem
en spiegelt mij dingen voor
nutteloos, maar vol oude geheimen.

********************************************************************************************************************************************

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder cultuur, fotografie, gedichten, kunst, luchten, natuur, poëzie, uncategorized

Geef een reactie

