Berg mij

Snap 2016-02-21 at 15.27.17

Berg mij

Breng mij naar een vergeten land
waar oude bomen naar havens met
doorzichtige kades weggevaren zijn

toon mij een watergewest
met een wad als een gedekte tafel
waar de kim het enige houvast geeft

leid mij naar het brakke water
waar spijs onder een glinsterend
tafelkleed wordt opgediend

kijk om naar mij wanneer mijn
schaduw in sompig zand verdampt
mijn spiegelbeeld gebarsten raakt

blijf op mijn erf, in mijn cirkel
waak over mij in dit kaderloos beeld
verlaat en vergeet mij niet

loods mij langs wrakhout en
drenkelingen uit het verleden
-het verleden is een ander land-

*****************************************************************************************************************************************************

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder cultuur, fotografie, gedichten, kunst, luchten, natuur, poëzie, strand, uncategorized

Geef een reactie

